Yol hikayeleri

‘’Sıla Yolu’’ Türkiye sevdasıdır. O Türkiye sevdası ile yola çıkılır. Türkiye sevdası ile aşılır Sıla Yolunun zorlukları. Türkiye’ ye yaklaştıkça bir başka heyecan sarar herkesi. Son anlar, son kilometreler bitmek bilmez. Sınır kapısındaki Ay Yıldızlı Bayrağımızı görünce bir başka mutlu olur insan.

Bir an önce vatan toprağına kavuşmak, çok şükür, sağ salim geldim demek isteriz. Sevdiklerimize az bir yolumuz kalmıştır. Vatanımızda bizi güler yüzle karşılasınlar, ‘’hoş geldiniz’’ desinler, ‘’iyiki geldiniz’’ desinler. ‘’Sizin vatan sevdanızı en iyi biz biliriz desinler‘’ diye bekleriz.

Memlekette, anamız, babamız, sevdiklerimiz vardır. Yolumuzu bekleyen, kardeşlerimiz, sevenlerimiz vardır. Hasret duyduklarımızı kucaklamak için can atarız.

Onlarla aynı sofraya oturmak, anlatmak, dinlemek hoşumuza gider. Bilemeyizki bir dahaki sene görebilecekmeyiz gene onları.

Şaheste – Ali Osman Kiren

Almanya’ nın Mindelheim kentinden yola çıktık. Karabük’ e gidiyoruz. Beş, altı ay kalacağız. Avusturya, Slovenya, Hırvatistan, Sırbistan, Bulgaristan yolunu takip ediyoruz. Burası bizim için en kısa yol. Birde bu yola alışkınız ve biliyoruz. Herkese bildikleri yoldan gitmelerini tavsiye ederiz. Yol uzun. Yorgun araç kullanmayın. Bol bol dinlenin. Sevdiklerimiz ‘’geçmiş olsun’’ demesinler, ‘’geç geldi’’ desinler. Çocuklarımıza ve torunlarımıza selam olsun.

Nihan – Efe Çetin

İstanbul’ dan özel olarak Selanike Atamızın evini ziyarete geldik. Yeni doğacak bebeğimizle beraber bu gururu yaşamak istedik. Oldukça duygulandık. Ziyaret edebilmek için kalış süremizi bir gün daha uzattık. Ama buna fazlası ile değdi.

Geçtiğimiz ülkelerde bize kucak açan dostlarımız vardır. Güler bir yüz, hoş bir sohbet, ikram edilen bir bardak çay, güzel bir yemek bütün yorgunluğumuzu alır. Arabamız bozulunca uzanacak bir dost eli bekleriz. Korkmadan tutabileceğimiz, güvenebileceğimiz.

İfakat – Cafer Kaya

Elli üç seneden beri gurbetteyiz. Almanya’ nın Stuttgart kentinde yaşıyoruz. Elli üç senedir Memleket özlemi çekiyoruz. Türkiye sevgisi her şeyin önünde geliyor. Türkiye’ de Adana’ya gidiyoruz. Memleketimizi her zaman özlüyoruz ama daha şimdiden Almanya’ da kalan evlatlarımızı ve torunlarımızı daha bir fazla özledik. İşte gurbet böyle bir şey. Bir yarın başka bir yerde, diğer yarın başka bir yerde.

Sıla yolunda, çocuklarımız yanımızda ise mutluluğumuz bir kat daha artar. Uzak büyüdükleri Türkiye’ yi, oradaki sevdiklerimizi anlatırız onlara. İsteriz ki onlarda bizler kadar mutlu olsun. Onlarda özlesin vatanı bizler kadar. Onlara eziyet gelmesin bu yolculuk. Onlarda gülsün. Onlarda vatan hasretini, Türkiye sevdasını bilsin.

Ayla – Fatma – Şakir Kaya

Almanya’ nın Augsburg kentinde yaşıyoruz. Yolculuğumuz Aydın Nazilliye. Kızımız bize yolda eşlik ediyor. O erken dönecek. Eşimle ben tedavi amaçlı en az bir altı ay kalırız. Türkiye’ de dört mevsimi yaşamak istiyoruz. Türkiye’ nin havası bizlere iyi geliyor. Temennimiz, herkes hayırlısı ile gidip, hayırlısı ile geri dönsün.

Gece gündüz demeden yol alır bir an önce memlekete kavuşmak isteriz. Otoyolun hemen yanı başında konaklar fazla vakit kaybetmek istemeyiz. Kolaymı bir sene beklemişiz bu anı. Vatan hasreti dur durak dinlemez. Ama bilirizki her şeyden önemlisi kazasız belasız güzel bir yolculuktur.

Esra – Sercan – Alen Alıcı

Alen bebeğimizi Atamızın doğduğu eve getirmek istedik. Onun izinde büyütmeye gayret göstereceğiz. Mutluyuz gururluyuz. Atamızın doğduğu Müze Ev, Yeni hali ile dahada modernleşmiş. Yolu buralardan geçen herkesin uğramasını ısrarla tavsiye ederiz.

Bu yolları en iyi bilen Tır şöförleridir. Bazen mola verdiğimiz yerde aracının yanı başında Tır sofrasında. Bazen’ de sollama yaparken görürüz onları. Hemen korna çalar selamlarız. Hele birde plakası bizim şehir ile aynısı ise bir daha, bir daha basarız kornaya. Bende senin memlekete gidiyorum, sevdiklerime kavuşmaya deriz.

Seçil – Yasin  Akdemir

Yunanistan oldukça güzel bir ülke. Özellikle Selanik bir başka güzel. Sanki her sokak denize açılıyor. İnsanları güzel. Bize çok yakınlar. Ama her şeye rağmen bizim ülkemiz daha güzel.

Şehri – İsmail Bektaş

Avusturya Kufstein’ dan dün yola çıktık. Bu akşam otelde bir güzel dinlendik. Türkiye’ de Denizliye gidiyoruz. Kırk altı seneden beri Avusturya’ da yaşıyoruz. Evlatlarımız şimdi orada kaldı. Hepsine selam olsun. Merak etmesinler yolculuğumuz iyi geçiyor. Arabamızda Kuranı Kerim okuyarak yavaş yavaş gidiyoruz. Her şey yolunda. Türkiye’ de ne kadar kalacağımız şimdilik belli değil. Herkese hayırlı yolculuklar dileriz.

Semra – Rıza Kahyalar

Londra’ dan yola çıktık. Kahramanmaraş’ a gidiyoruz. Toplam dört bin kilometre yapacağız. Şimdiye kadar üç kere mola verdik. Sıla Yolu uzun ve zor bir yolculuk. Herkese sık sık dinlenmelerini tavsiye ederiz. Yorgun ve uykulu araba kullanmasınlar. Macaristan üzeri geldik. EES ye rağmen işlemlerimiz çabuk bitti. Bulgaristan’ dan Türkiye’ ye giriş yapacağız. Sofya çevre yolunun bitmesi bizi mutlu etti.

Elnara Sayiyevo

Azerbaycan Bakü’ den geliyorum. Atatürk hepimizin Atası. Bizler kardeş ülkenin kardeş çocuklarıyız. Bizlerde Atatürkü en az sizler kadar severiz. Atatürk’ümüzün doğduğu evi ziyaret etmek onun çocukluk dönemini hissedebilmek bana iyi geldi.