Gebelikte alkole dikkat
30 Haziran 2010 / A.A.

Gebeyken haftada 4,5 kadeh ya da daha fazla alkollü içki içmenin, ilerde erkek çocukların sperm sayısının azalmasına neden olabileceği bildirildi.

Gebelikte alkole dikkat

 Danimarka’daki Aarhus Üniversitesi’nden Cecilia Ramlau-Hansen ve ekibi, Roma’daki Avrupa İnsan Üremesi ve Embriyoloji Derneğinin yıllık kongresinde sunduğu, aynı zamanda kongrenin "Human Repreduction" dergisinde yayımlanan araştırmada, gebeyken haftada 4,5 kadeh ya da daha fazla alkollü içki içen kadınların erkek çocuklarının 20 sene sonraki sperm sayısını ölçtü. Bu erkek çocukların sperm sayısının, anne karnında alkole maruz kalmayanlardan üçte bir oranında az olduğu belirlendi. Bilim adamlarının araştırmasına 347 erkek çocuk katıldı. Bu çocukların anneleri gebe oldukları sırada sağlık durumlarına ve yaşam tarzlarına ilişkin soruları yanıtladı. Konuya ilişkin daha fazla araştırmanın yapılması gerektiğini belirten bilim adamları, gebeyken alkollü içki içmenin erkek çocukların sperm sayısına etkisi doğrulanırsa, bunun son yıllarda erkeklerdeki sperm kalitesinin düşüklüğünün nedenlerini biraz daha anlamaya yardımcı olabileceğine dikkati çekti. Daha çok, tarım ilaçlarına uzun süre maruz kalmanın erkeklerde kısırlığa neden olduğu düşünülüyor.



Kaynak: hurriyet.de
Dikkat: Sitede yer alan haberlerin izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır!
Yorumlar
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Hürriyet veya hurriyet.de sorumlu tutulamaz.
Favorilerine ekle ve paylaş

Diğer Haberler
Hurriyet.de Newsletter
Tüm yenilikliklerden ilk sizin haberiniz olsun.
Aşağıdaki forma e-posta adresinizle kayıt olun.