13 Ocak 2012 -
İşlenmiş ette kanser riski

İsveçli bilim adamları tarafından yapılan bir araştırmaya göre her gün en az 1 kere işlenmiş et yiyenlerin yemeyenlere göre pankreas kanseri olma riski yüzde 19 daha fazla olduğu açıklandı.

British Journal of Cancer isimli bilim dergisinde yayınlanan makalede bir sosiste ortalama 50 gram işlenmiş et bulunduğunu. Bunun iki katını tüketenlerde ise riskin yüzde 38'e tırmandığı belirtildi.

Daha önce yapılan araştırmalarda işlenmiş et tüketenlerde bağırsak kanseri ile bağlantısı da bulunmuştu. Stockholm Karolinska Enstitüsü'nde yapılan araştırma kapsamında 6 bin kişinin yeme alışkanlıkları incelendi.

Genellikle son safhada tanı koyulabilen pankreas kanserine yakalanan hastaların yüzde 80'i, 1 yıl içerisinde hayatını kaybediyor. Benzer araştırmalara dayanarak İngiliz Hükümeti geçtiğimiz yıl bir açıklama yapmış ve insanlara sosis, salam, sucuk gibi etleri tüketim miktarını sınırlandırmalarını istemişti.



Dikkat: Sitede yer alan haberlerin izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır!
Yorumlar
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Hürriyet veya hurriyet.de sorumlu tutulamaz.
Favorilerine ekle ve paylaş

Diğer Haberler
Hurriyet.de Newsletter
Tüm yenilikliklerden ilk sizin haberiniz olsun.
Aşağıdaki forma e-posta adresinizle kayıt olun.